end
Sprievodca
Jastrabia veža
Jastrabia veža (2137) je pomerne nevýrazným zakončením Karbunkulového hrebeňa, oddelená od neho Jastrabím sedlom. K Zelenému plesu však spadá strmými platňami načervenalej farby, čo z nej robí charakteristickú dominantu. Pre jej ľahkú dostpnosť a technickú náročnosť ciest je táto bájami opradená veža horolezcami často vyhľadávaná.
Východisko: Chata pri Zelenom plese.
Čas: 2 h
Obtiažnosť: po Jastrabie sedlo CH, ďalej I.
Atraktivita: +++

Praktický turistický výstup na Jastrabiu vežu vedie popod Jastrabie sedlo. Od Chaty pri Zelenom plese sledujeme žltú značku do ústia Červenej doliny. Pokračujeme popri Červenom plese a po stúpajúcom oblúku obídeme oblú terénnu nerovnosť. V mieste kde sa značený chodník stáča doprava zabočíme vľavo na nevýrazný, ale znatelný chodníček smerom do Jastrabieho sedla, vedúci popri zrážkomernom totalizátore (meteorologické zariadenie pripomínajúce prvé sovietske vesmírne sondy). Sledujúc mužíkov stúpame v serpentínach a zastavíme sa až cca 30 m pod sedlom, kde sa doľava na Jastrabiu vežu odpája výrazná rampa. V tomto mieste je zároveň na skale pribitá malá tabuľka pripomínajúca tragickú smrť istého horolezca. Po tejto rampe sa dostaneme až na vrcholový hrebeň, ktorým v pravotočivom oblúku ľahko dosiahneme vrchol. Túru možno relatívne bezpečne absolvovať aj v prípade horších podmienok, nakoľko pozdĺž spomínanej rampy sú v exponovaných miestach osadené borháky (možnosť elegantného zlanenia).